Konsulent - 2 faste stillinger ved Oslo statsadvokatembeter

Konsulent - 2 faste stillinger ved Oslo statsadvokatembeter

I administrasjonsavdelingen ved Oslo statsadvokatembeter er det ledig to faste stillinger som konsulent (SKO 1065). Ved internt opprykk kan det bli ledige vikariater med varighet frem til 31.01.2018. Søknadsfristen er 13. august 2017

Oslo statsadvokatembeter har et spennende fagmiljø med dedikerte medarbeidere. Embetet jobber med komplekse og utfordrende problemstillinger. Administrasjonsavdelingen er en viktig del av støtteapparatet til statsadvokatene. Avdelingens oppgaver omfatter bl.a. virksomhetsstyring, saksbehandling, resepsjon/sentralbord, ekspedisjon av straffesaker, stevning av tiltalte og vitner, samt koordinering av oppgaver i samarbeid med statsadvokat, politi og domstol.

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på høyskolenivå
  • Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse
  • Kunnskap om offentlig forvaltning og saksbehandling er en fordel
  • Gode norskkunnskaper, gjerne begge målformer
  • Beherske engelsk skriftlig og muntlig
  • God IT-kompetanse, fordel med kjennskap til politiets datasystemer
  • God helse, noe tunge løft må påregnes

Personlige egenskaper:

Vi søker deg som liker å jobbe i et hektisk arbeidsmiljø og med et arbeidsfelt som krever stor nøyaktighet og en systematisk oppgaveløsning. Vi stiller store krav til deg som medarbeider og den som tilsettes bør ha høy grad av serviceinnstilling og omgjengelighet.

Personlig egnethet vil bli spesielt vektlagt. Lojalitet, høy integritet og pålitelighet er nøkkelbegreper i denne sammenheng. Du må tilfredsstille kravene til sikkerhetsklarering og vi kan be om utvidet politiattest. Som ansatt i den høyere påtalemyndighet forventes det at du er fleksibel og villig til å yte ekstra når situasjonen krever det.

Vi tilbyr:

  • Stillingen avlønnes i SKO1065, LR17, kr 436 900-466 500 avhengig av erfaring og kompetanse
  • God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
  • Fleksitid
  • Sentrale lokaler i Oslo sentrum

Det er seks måneders prøvetid for stillingen. Det gjøres oppmerksom på at endringer i stillingsinnhold og organisatorisk tilhørighet over tid må påregnes.

Søknad og prosess:

Søknadsbrev og CV sendes elektronisk. Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju. Bekreftede kopier av attester og vitnemål må tas med.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jfr. Offentlighetsloven § 25.

Våre ansatte skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen, og vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og nedsatt funksjonsevne.

Spørsmål om stillingene kan rettes til avdelingsleder Astrid Longheu, seniorrådgiver Christina Iversen Milovanovic eller administrasjonssjef Mona Farago telefon 22 98 13 00

Søknadsfrist: 13. august 2017

Søknad sendes via jobbnorge: https://www.jobbnorge.no/ledige-stillinger/stilling/140159/konsulent-2-faste-stillinger?p=0&reset=1